بزرگترين پايگاه سرگرمي تفريحي ايرانيان

نت یار
ورود شما به بزرگترين پايگاه سرگرمي تفريحي ايرانيان را خير مقدم عرض مي نماييم.
به دليل بروز بودن سايت لطفا از ساير صفحات وب هم ديدن نماييد.
31099216435342796592.png

تبليغات هزينه نيست بلکه زمينه سازي براي معرفي وب خود به ديگران و درآمد زايي براي شماست .
محرم آمد ... محرم آمد ... محرم آمد ... محرم آمد ... محرم آمد ...

جستجو
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

» رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضويت سريع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
درباره وب

به وبلاگ نت یارخوش آمدید امیدوارم از مطالب خوشتان بیاید لطفا برای استفاده از مطالب در وبلاگ عضو شوید وما را با net yar.lxb.ir لینک کنید لطفا خواهش میکنم نظر نیز دهید تا از خوب بودن مطالب وبلاگ باخبر شویم . اگر در آرشیو وبلاگ مطلب کم بود ما در طی زمان آن را هم تکمیل می کنیم . باتشکر مدیر وب نت یارحسین عباس زاده.
نويسندگان
<-AuthorName->
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
کل مطالب : 460
کل نظرات : 21
آمار کاربران
افراد آنلاين : 1
تعداد اعضا : 6

آمار بازديد
بازديد امروز : 73
بازديد ديروز : 560
ورودي امروز گوگل : 7
ورودي گوگل ديروز : 56
آي پي امروز : 24
آي پي ديروز : 187
بازديد هفته : 1161
بازديد ماه : 3190
بازديد سال : 11587
بازديد کلي : 158316

اطلاعات شما
آي پي : 18.223.159.195
مرورگر :
سيستم عامل :
امروز :
موضوعات وب
مطالب درسی
کتابهای درسی
مطالب مرتبط با درس
ششم
دوره ی اول متوسطه {هشتم}
دوره ی اول متوسطه {هفتم}
مقالعه
درسی
مذهبی
کتابخانه
قرآنی
داست ...کودکانه
شعر مخصوص کودکان
شعر
داستان های ایرانی
شعر ومطلب عاشقانه
آشپزی وتغذیه
علمی
دانش وفناوری
کامپیوتر
اینترنت
تکنولوژی روز
مذهبی
پیامبران وچهارده معصوم
احکام
معجزه ها
محرم
دینی ومذهبی
سرگرمی
متفرقه
دانستنی ها
جن وارواح
خطا هایدید
طنز
هنری
گالری عکس
عکس بازیگران
عکس خواننده ها
عکس خنده دار
پس زمینه موبایل
پس زمینه رایانه
طبیعت
عاشقانه
گوناگون
تصاویر سریال های ترکیه
گردشگری
جاهای دیدنی
موزه ها
اماکن قدیمی
ورزشی
قوانین فوتبال
زندگینامه بازیکنان
اس ام اس وپیامک
اس ام اس های عاشقانه
اس ام اس های خنده دار
اس ام اس های مناسبتی
دانلود آهنگ
دانلود آهنگ شاد عروسی
ٰآهنگ های ارمین 2afm
ترکی
آذری
دانلود آهنگ های طنز
فارسی
نوحه
کلیپ ها
صمد وممد
کلیپ خنده دار
تلاوت قرآن کریم
ترتیل
صوت
مناجات
فیلم
فیلم های خارجی
فیلم های ایرانی
فیلم وسریال ترکیه
فیلم های ترسناک
ایران
بسیج
دفاع مقدس .جبهه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
رتبه وب
...شهداء
پويا نمايي
روزنامه

اسلايدر

کد اخبار

sq-etrat.net

sq-etrat.net


وبلاگ-کد لوگو و بنر



چگونه وضو بگیریم

برای انجام وضو. انسان باید ابتدا صورت را و سپس دست راست وبعد دست چپ را بشوید . و بعد باید مسح سر بکشد وبا دست راست پای راست و با دست چپ پای چپ را بکشد

توضیح اعمال وضو

مسأله 1- بعد از شستن صورت، باید دست راست و بعد از آن دست چپ را از آرنج تا سر انگشتها بشوید.

مسأله 2- براى آن که یقین کند آرنج را کاملاً شسته باید کمى بالاتر از آرنج را هم بشوید.

مسأله3- کسى که پیش از شستن صورت، دستهاى خود را تا مچ شسته، هنگام وضو بایدتا سر انگشتان را بشوید، و اگر فقط تا مچ را بشوید، وضویش باطل است.

مسح

مسأله 4- جاى مسح، یک قسمت از چهار قسمت سر، که بالاى پیشانى است (جلوى سر) مى باشد.

مسأله 5- مسح سر، به هر مقدار کافى است.

مسأله 5- مستحبّ است سر را به پهناى سه انگشت بسته و طول یک انگشت مسح کند.

مسأله 6- لازم نیست مسح بر پوست سر باشد، بلکه بر موى جلوى سر هم صحیح است، مگر این که موى سر به قدرى بلند باشد که هنگام شانه زدن، به صورت بریزد، که در این صورت باید، پوست سر یا قسمت پائین (بیخ) مو را مسح کند.

مسأله 7- پس از مسح سر، باید با رطوبتى که از وضو بر کف دست باقیمانده، روى پاها را از سر یکى از انگشتها تا برآمدگى روى پا مسح کند، و احتیاط مستحب آن است که تا مفصل (جایى که متّصل به ساق پا مى شود) را نیز مسح کند.

مسأله 8- در مسح باید دست را بر سر و پاها بکشد و اگر دست را نگهدارد، و سر یا پا را به آن بکشد وضو باطل است، ولى اگر موقعى که دست را مى کشد سر یا پا مختصرى حرکت کند اشکال ندارد.

مسأله 9- اگر براى مسح رطوبتى در کف دست نمانده باشد، نمى تواند دست را با آب خارج تر کند; بلکه باید از اعضاى دیگرِ وضو; مثلاً صورت، رطوبت بگیرد و با آن مسح کند.

مسأله 10- رطوبت دست باید بقدرى باشد که هنگام مسح بر سر و پا اثر بگذارد

مسأله 11- محلّ مسح (سر و روى پاها) باید خشک باشد، بنابراین اگر جاى مسح تر باشد، باید آن را خشک کرد; ولى اگر رطوبت آن بقدرى کم باشد که مانع از تأثیر رطوبت دست بر آن نباشد اشکالى ندارد.

مسأله 12- روى کلاه یا جوراب نمى توان مسح کرد.

مسأله 13- محلّ مسح باید پاک باشد، پس اگر نجس است و نمى تواند آن را آب بکشد باید تیمّم کند.

 

شرایط وضو

 

1- اب وضو باید پاک باشد(نجس نباشد)

2- اب وضو مباح باشد(غصبی نباشد)

3-اب وضو مطلق باشد(مضاف باشد)

4-ظرف اب وضو مباح باشد(به شرحی که خواهد امد)

5-ظرف اب وضو طلا و نقره نباشد

6-اعضای وضو پاک باشد

7-مانعی از رسیدن اب بر اعضای وضو نباشد

8-با قصد قربت و بدون ریا وضو بگیریم

9رعایت ترتیب(به همان صورت که در اعمال وضو گذشت)

10-رعایت موالات(بین اعمال وضو فاصله نیفتد)

11-در کارهای وضو از دیگری کمک نگیرید

12-استعمال اب برای او مانعی نداشته باشد

13-برای وضو گرفتن وقت باشد

مسأله 83ـ وضو با آب نجس و مضاف باطل است; خواه بداند آن آب نجس یا مضاف است یا نداند، یا فراموش کرده باشد.

 

مسأله 84ـ آب وضو باید مباح باشد، بنابراین در موارد زیر وضو باطل است:

 

الف) وضو گرفتن با آبى که صاحب آن راضى نیست .

 

ب) آبى که معلوم نیست صاحب آن راضى است یا نه.

 

ج) آبى که وقف افراد خاصّى است، براى غیر آن افراد; مانند آب برخى از مدارس که وقف محصّلین همان مدرسه است و وضوخانه مساجد، که وقف کسانى است که در آنجا نماز مى خوانند.

 

مسأله 85ـ وضو گرفتن از نهرها و چشمه ها، گرچه انسان نداند صاحبان آنها راضى هستند یا نه اشکال ندارد، امّا اگر صاحبان آن از وضو گرفتن جلوگیرى کنند، احتیاط واجب آن است که با آن آبها وضو نگیرد.

 

مسأله 86ـ اگر آب در ظرف غصبى باشد و آب دیگرى نباشد باید تیمّم کرد.

 

مسأله 87ـ اعضاى وضو; یعنى صورت، دستها و پاها در موقع شستن و مسح باید پاک باشد.

 

مسأله 88ـ اگر چیزى بر صورت یا دستها باشد که از رسیدن آب به آن جلوگیرى کند، براى وضو باید برطرف شود.

 

مسأله 89ـ اگر چیزى بر اعضاى مسح (جلوى سر و روى پاها) باشد، هرچند از رسیدن آب جلوگیرى نکند، باید برطرف شود; چون بین دست و محلّ مسح نباید چیزى فاصله شود.

 

مسأله 90ـ چنانچه کرم مانع رسیدن آب نباشد، اشکالى ندارد. و کرمهاى معمولى مانع نیست.

 

مسأله 91ـ جوهر خودکارهاى معمولى مانع رسیدن آب نیست.

مسأله 92ـ براى مسح بر موى ژل زده لازم است بیخ موها را که ژل ندارد، مسح کند.

مسأله 93ـ خطّ قلم خودکار و لکّه هاى رنگ و چربى و کِرِمْ، در صورتى که رنگ بدونِ جِرم باشد، مانع وضو نیست، ولى اگر جِرم دارد و روى پوست را گرفته باشد باید برطرف شود. ولى رنگ خودکار معمولاً مانع رسیدن آب نیست.

 

مسأله 94ـ اگر مى داند چیزى بر اعضاى وضو چسبیده، ولى نمى داند که از رسیدن آب جلوگیرى مى کند یا نه، باید آن را برطرف کند، یا آب را به زیر آن برساند.

 

مسأله 95ـ کارهاى وضو باید بدین ترتیب انجام شود: اوّل صورت، بعد دست راست و سپس دست چپ را بشوید و بعد از آن سر و بعد پاها را مسح کند، و نباید پاى چپ را پیش از پاى راست مسح کند، و اگر به این ترتیب وضو نگیرد باطل است.

مسأله 96ـ موالات یعنى; پشت سر هم انجام دادن و فاصله نینداختن بین اعمال وضو.

مسأله 97ـ اگر بین کارهاى وضو به قدرى فاصله شود که مردم بگویند پشت سر هم وضو نمى گیرد وضوى او باطل است.

مسأله 98ـ کسى که مى تواند اعمال وضو را انجام دهد، نباید از دیگرى کمک بگیرد، پس اگر شخص دیگرى صورت و دست او را بشوید و یا مسح او را انجام دهد وضو باطل است; ولى اگر آب کف دست او بریزد و خودش صورت و دستها را بشوید مانعى ندارد

مسأله 99ـ کسى که نمى تواند وضو بگیرد، باید به کمک شخص دیگر وضو بگیرد، ولى خود او باید نیّت وضو کند.

توضیح شرایط وضو

 

مسأله 100ـ کسى که مى داند اگر وضو بگیرد مریض مى شود و یا مى ترسد که مریض شود، باید تیمّم کند و اگر وضو بگیرد باطل است. ولى اگر نداند که آب براى او ضرر دارد و وضو بگیرد و بعد بفهمد که ضرر داشته، وضویش صحیح است.

 

مسأله 101ـ وضو، باید به قصد قربت انجام شود، یعنى براى انجام فرمان خداوند عالم وضو بگیرد و لازم نیست نیّت را به زبان آورد، یا از قلب خود بگذراند، بلکه همین مقدار که مى داند وضو مى گیرد کافى است، بطورى که اگر از او بپرسند، چه مى کنى؟ بگوید وضو مى گیرم.

 

مسأله 102ـ اگر وقت نماز به قدرى تنگ است که اگر بخواهد وضو بگیرد، تمام نماز یا قسمتى از آن، بعد از وقت خوانده مى شود، باید تیمّم کند، لکن اگر براى وضو و تیمّم یک اندازه وقت لازم است، باید وضو بگیرد.

 

 

وضوی جبیره

ـچيزي كه با آن زخم و شكستگي را مي بندند و دوايي كه  روي زخم و مانند آن مي گذارند جبيره ناميده مي شود.

 

س 2_ اگر در يكي از اعضاي وضو زخم با دمل و يا شكستگي باشد و آب براي آن ضرر داشته باشد چه وظيفه اي داريم؟

 

ج ـ چنانچه روي آن باز و آب براي آن ضرر ندارد بايد به طور معمول وضو گرفت.

 

س 3_ اگر زخم يا دمل يا شكستگي در صورت و دستهاست و روي آن باز و ريختن آب روي آن نيز ضرر دارد چگونه بايد وضو گرفت؟

 

ج ـ چنانچه كشيدن دست تر به آن ضرر ندارد بنا بر احتياط واجب دست تر بر آن بكشد.

 

س 4_ اگر دست تر كشيدن بر روي زخم ضرر داشت و يا زخم نجس است و نمي شود آن را  آب كشيد چه وظيفه اي داريم؟

 

ج ـ بايد اطراف زخم را از بالا به پائين بشويد و بنا بر احتياط واجب پارچه پاكي روي زخم بگذارد و دست تر روي آن بكشد و اگر گذاشتن پارچه ممكن نيست بايد اطراف زخم را بشويد و بنا بر احتياط مستحب تيمم نيز بنمايد.

 

س 5_ وقتي كه زخم دمل يا شكستگي در جلوي سر يا روي پاها مي باشد و روي آن باز و مسح نيز نتوانيم انجام داد چه وظيفه اي داريم؟

 

ج ـ بايد پارچه پاكي روي آن بگذارد و روي پارچه را با تري آب وضو كه در دست مانده مسح كند.

 

س 6_ اگر زخم يا دمل يا شكستگي در جلوي سر يا روي پا طوري باشد كه گذاشتن پارچه نيز ممكن نباشد چگونه بايد عمل نمود؟

 

ج ـ اگر گذاشتن پارچه ممكن نباشد مسح لازم نيست و بنا بر احتياط بايد بعد از وضو تيمم نيز بنمايد.

س 7_ در چه صورت لازم است روي زخم يا دمل يا شكستگي را  باز نمود و وضو گرفت؟

 

ج ـ چنانچه باز كردن آن ممكن است و آب براي آن ضرر ندارد چه زخم و مانند آن در صورت باشد يا در دستها يا جلوي سر و روي پاها.

 

س 8_ اگر باز كردن روي زخم ممكن باشد ولي آب براي او ضرر داشته باشد تكليف چيست

 

ج ـ ‌اگر زخم يا دمل يا شكستگي در صورت يا دستها باشد و بشود روي آن را باز كرد چنانچه ريختن آب روي آن ضرر دارد و كشيدن دست تر ضرر ندارد بايد دست تر روي آن بكشد و بنا بر احتياط مستحب پارچه پاكي روي آن بگذارد و روي پارچه را نيز دست بكشد.

س9_ اگر نمي شود روي زخم را باز كرد و رساندن آب به زخم ممكن است و ضرر ندارد چه وظيفه اي داريم؟

ج ـ اگر نمي شود روي زخم را باز كرد ولي زخم و چيزي كه روي آن گذاشته پاك است و رسانيدن آب به زخم ممكن است و ضرر ندارد بايد آب را بر روي زخم برساند.

س 10_ هر گاه زخم يا چيزي كه روي آن گذاشته نجس باشد براي وضو گرفتن چه تكليفي داريم؟

ج ـ ‌چنانچه آب كشيدن آن و رساندن آب به روي زخم ممكن باشد بايد آن را آب بكشد و هنگام  وضو آب را به زخم برساند.

س 11_ در صورتي كه آب براي زخم ضرر دارد يا رساندن آب به روي زخم ممكن نيست چه عملي بايد انجام داد؟

ج ـ ‌در صورتي كه آب براي زخم ضرر دارد يا رساندن آب به روي زخم ممكن نيست و يا زخم نجس است و نمي شود آن را آب كشيد بايد اطراف زخم را بشويد و اگر جبيره پاك است روي آن را مسح كند.

س 12_ اگر جبيره نجس بود يا نمي شد روي آن دست  تر كشيد چه وظيفه اي داريم؟

ج ـ ‌اگر جبيره نجس است يا نمي شود روي آن دست تر كشيد مثلاً دوايي است كه به دست مي چسبد، پارچه پاكي را  روي آن بگذارد و دست  تر روي آن بكشد و اگر اين نيز ممكن نباشد بنا بر احتياط واجب وضو بگيرد و تيمم نيز بنمايد.

س 13_ اگر جبيره تمام صورت يا تمام يكي از دستها يا تمام هر دو دست را گرفته باشد چه وظيفه اي داريم؟

ج ـ بايد وضوي جبيره اي بگيرد و بنا بر احتياط واجب تيمم نيز بنمايد.

س 14_ اگر جبيره تمام اعضاي وضو را گرفته باشد چگونه بايد وضو گرفت؟

ج ـ بنا بر احتياط واجب بايد وضوي جبيره اي بگيرد و تيمم نيز بنمايد.

س 15_ كسي كه در كف دست و انگشتها جبيره دارد چگونه بايد عمل نمايد؟

ج ـ ‌كسي كه در كف دست و انگشتها جبيره دارد و در موقع وضو دست تر روي آن كشيده است بايد سر و پا را با همان رطوبت مسح كند.

س16_ اگر جبيره تمام پهناي پا را گرفته باشد ولي مقداري باز باشد چه تكليفي داريم؟

ج ـ اگر جبيره تمام پهناي پا را گرفته ولي مقداري از طرف انگشتان و مقداري از طرف بالاي پا باز است بايد جاهايي كه باز است روي پا را و جايي كه جبيره است ، روي جبيره  را مسح كند.

س 17_ اگر در صورت يا دستها چند جبيره باشد چه وظيفه اي داريم؟

چیزهایی که باید برای آنها وضو گرفت

مسأله 316- برای شش چیز وضو گرفتن واجب است:
اول: برای نمازهای واجب غیر از نماز میت1.
دوم: برای سجده و تشهّد فراموش شده2، اگر بین آنها و نماز3 ، حدثی از او سرزده مثلاً بول کرده باشد4.
سوم: برای طواف واجب خانه کعبه5.
چهارم اگر نذر یا عهد کرده یا قسم خورده باشد که وضوبگیرد6.
پنجم: اگر نذر کرده باشد كه جایی از بدن خود را به خط قرآن برساند7.
ششم: برای آب کشیدن قرآنی که نجس شده یا بیرون آوردن آن از مستراح و مانند آن8، در صورتی که مجبور باشد دست یا جای دیگر بدن خود را به خطّ قرآن برساند، ولی چنانچه معطّل شدن به مقدار وضو، بی احترامی به قرآن باشد9 باید بدون اینکه وضو بگیرد، قرآن را از مستراح و مانند آن10 بیرون آورد ، یا اگر نجس شده آب بکشد11 و تا ممکن است از دست گذاشتن به خط قرآن خودداری کند .
1- خوئی، تبریزی، صافی، سیستانی، زنجانی، وحید: و در نمازهای مستحب، وضو شرط صحت است...
2- مکارم: [پایان مورد دوم]
3- زنجانی: نماز واجب...
4- خوئی، تبریزی، سیستانی، نوری: ولی برای سجده سهو واجب نیست وضو بگیرد...
گلپایگانی، صافی، بهجت: و احتیاط واجب (زنجانی: و احتیاط) آن است که برای سجده سهو هم وضو بگیرد...
وحید: دوم: برای سجده و تشهّد فراموش شده و دو سجده سهوی که برای تشهّد فراموش شده بجا می آورد. و اگر بین آنها و نماز، حدثی از او سر زده – مثلاً بول کرده باشد- بنابراحتیاط واجب نمازرا اعاده کند، ولی برای سجده سهو در غیر موردی که ذکر شد واجب نیست وضو بگیرد...
5- سیستانی: که جزء حج يا عمره باشد...
وحید: سوم: برای طواف واجب در حج یا عمره...
مکارم: سوم: طواف واجب (باید توجه داشت طوافهایی که جزء حج یا عمره است طواف واجب حساب می شود، هر چند اصل حج و عمره مستحب باشد)...
زنجانی: سوم: برای طواف واجب خانه خدا، خواه در عمره باشد یا حج، عمره یا حجّ واجب باشد یا مستحبّ...
6- زنجانی: یا به جهت اجاره یا شرط یا دستوری که اطاعت آن لازم است، وضو واجب شده باشد...
مکارم: و با طهارت باشد...
7- مکارم: در صورتی که این نذر شرعاً رجحان داشته باشد، مثل این که می خواهد از روی احترام خطّ قرآن را ببوسد...
وحید: در صورتی که آن نذر صحیح باشد، مانند بوسیدن قرآن ...
سیستانی: پنجم: اگر نذر کرده باشد که قرآن را مثلاً ببوسد...
زنجانی: پنجم: اگر نذر یا عهد کرده یا قسم خورده باشد که جایی از بدن خود را به خط قرآن و مانند آن که مسّ آنها بدون وضو جایز نیست، یا به جهت اجاره یا شرط یا دستوری که اطاعت آن لازم است رساندن جایی از بدن خود به خط قرآن و مانند آن بر او لازم شده باشد...
8- گلپایگانی، صافی: از محلّی که بودن قرآن در آنجا اهانت به قرآن باشد...
وحید: از محلی که بودن قرآن در آن محلّ موجب هتک است...
زنجانی: از مزبله و مانند آن...
مکارم: ششم: برای آب کشیدن قرآنی که نجس شده یا بیرون آوردن از محلّ آلوده، هرگاه مجبور باشد دست یا جای دیگر بدن خود را به خطّ قرآن برساند. [پایان مسأله]
9- زنجانی: باید تیمّم کند. و اگر معطل شدن به مقدار تیمّم هم بی احترامی به قرآن باشد، باید بدون تیمّم قرآن را از مزبله و مانند آن بیرون آورد ، یا اگر نجس شده آب بکشد. [پایان مسأله]
10- گلپایگانی، وحید، صافی: قرآن را از آنجا...
سبحانی: از جای آلوده...
11-  خوئی، گلپایگانی، تبریزی، صافی، سیستانی، وحید: [پایان مسأله].
بهجت: و در صورت پنجم و ششم بنابراحتیاط واجب اسم پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلّم و أئمه طاهرین علیهم السلام و حضرت زهرا علیها السلام هم مثل قرآن است. [پایان مسأله]
مسأله 317- مس نمودن خط قرآن1، یعنی رساندن جایی از بدن به خطّ قرآن برای کسی که وضو ندارد، حرام است2. ولی اگر قرآن را به زبان فارسی یا به زبان دیگر ترجمه کنند مسّ آن اشکال ندارد3.
1- سبحانی:دست زدن به خطّ قرآن...
2- گلپایگانی، صافی: و احتیاط مستحبّ آن است که موی خود را هم به خطّ قرآن نرساند...
وحید: و رساندن موی بدن به قرآن مانعی ندارد درصورتی که از توابع بشره شمرده نشود...
بهجت: ولی تماسّ موی انسان با خطّ قرآن بنابر اظهر مانعی ندارد، حتّی اگر کوتاه باشد ...
3- وحید: در غیر اسم ذات و اسماء صفات خداوند متعال اشکال ندارد.
مسأله 318-جلوگیریِ بچه و دیوانه از مسّ خطّ قرآن 1 واجب نیست، ولی اگر مسّ نمودن آنان بی احترامی به قرآن2 باشد، باید از آنان جلوگیری کنند.
1و 2- زنجانی: قرآن و مانند آن.
*****
مکارم: مسأله- هرگاه دیوانه یا بچه ای بدون وضو دست به خطّ قرآن می زند جلوگیری او واجب نیست، اما اگر کاری کنند که بی احترامی به قرآن باشد، باید از آنها جلوگیری کرد.
سبحانی: مسأله- جلوگیری بچه یا دیوانه از دست زدن به خطّ قرآن واجب نیست، ولی اگر دست زدن آنان بی احترامی به قرآن باشد، باید جلوگیری کنند.
مسأله 319- کسی که وضو ندارد ، حرام است اسم خداوند متعال را به هر زبانی نوشته شده باشد مسّ نماید1. و همچنین است بنابر احتیاط واجب مسّ اسم مبارک پیغمبر صلی الله و علیه و آله و سلّم و امام علیه السلام و حضرت زهرا  علیها السلام 2.
1- مکارم: لمس نماید(بنابر احتیاط واجب). و لمس اسم مبارک پیامبر صلی الله علیه و آله و سلّم و أئمه هدی علیهم السلام و حضرت زهرا علیها السلام نیز اگر هتک حرمت و بی احترامی باشد حرام است.
سبحانی: و مسّ اسم مبارک پیغمبر و امامان و حضرت زهرا علیهم السلام هم اگر هتک حرمت و بی احترامی باشد حرام است.
2- اراکی: مسّ اسم مبارک پیغمبر صلّی الله علیه و آله و سلم و امام علیه السلام و حضرت زهرا علیها السلام اگر بی احترامی به آنان باشد حرام است، و گرنه احتیاط مستحبّ آن است که مسّ نکند.
نوری: مسّ اسم مبارک پیغمبر و امام و حضرت زهرا علیهما السلام هم اگر هتک و بی احترامی باشد ، حرام است. و بنابر احتیاط مستحب چنانچه بی احترامی هم نباشد، مسّ ننماید.
*****
خوئی، سیستانی: مسأله -  کسی که وضو ندارد بنابراحتیاط واجب حرام است اسم خداوند متعال و صفات خاصّه او را به هر زبانی نوشته شده باشد مسّ نماید. و بهتر آن است که اسم مبارک پیغمبرصلّی الله علیه و آله و سلّم و امام علیه السلام و حضرت زهرا علیها السلام را هم مسّ ننماید.
. تبریزی: بنا براحتیاط حرام است اسم خداوند متعال را به هر زبانی نوشته شده باشد مسّ نماید...
وحید: مسأله-  کسی که وضو ندارد، بنابراحتیاط واجب نباید اسم ذات و اسماء صفات خداوند متعال را به هر زبانی نوشته شده باشد مس نماید. و احتیاط مستحب آن است که اسماء مبارکه چهارده معصوم علیهم السلام را هم بدون وضو مس ننماید.
زنجانی: مسأله - کسی که وضو ندارد، بنابراحتیاط حرام است اسم خداوند متعال و صفات خاصّه او را به هر زبانی که نوشته شده است مسّ نماید، مگر پولی که برآن نام خدانوشته شده باشد که دست زدن به آن اشکال ندارد. و بلکه بنابر احتیاط مستحبّ نامهای مبارک پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و أئمّه معصومین علیهم السلام و حضرت زهرا علیها السلام را هم مسّ ننماید.
مظاهری: مسأله – کسی که وضوندارد، حرام است اسم خداوند متعال و اسم مبارک پیامبر اکرم و ائمه طاهرین و حضرت زهرا را به هر زبانی که نوشته شده اگر هتک و بی احترامی باشد مسّ نماید.
فاضل: مسأله- کسی که وضو ندارد، خوب است اسم خداوند متعال را به هر زبانی که نوشته شده باشد مسّ ننماید .
مسأله 320- اگر پیش از وقت نماز به قصد اینکه با طهارت باشد وضو بگیرد یا غسل کند صحیح است1، و نزدیک وقت نماز هم اگر به قصد مهیّا بودن برای نماز وضو بگیرد اشکال ندارد 2.
1- فاضل: و نیز اگر به قصد قربت وضو بگیرد کافی است.
بهجت، نوری، سبحانی: [پایان مسأله].
2- تبریزی: ولکن نیّت واجب نکند.
وحید: بلکه مستحبّ است.
*****
زنجانی: مسأله- انسان می تواند قبل از وقت نماز، به قصد نماز یا به قصد اینکه با طهارت باشد وضو بگیرد یا غسل کند. تحصیل طهارت به خودی خود مستحبّ است و انسان میتواند در هر وقت به قصد اینکه با طهارت باشد وضو بگیرد یا غسل کند.
سیستانی: مسأله- وضو هر وقت بگیرد؛ چه قبل از وقت نماز، نزدیک به آن یا با فاصله و چه بعد از دخول وقت، اگر به قصد قربت باشد صحیح است و نیت وجوب و استحباب لازم نیست،بلکه اگر اشتباهاً نیت وجوب کند و بعد معلوم شود واجب نبوده، وضو صحیح است.
مکارم: مسأله- مستحبّ است انسان برای اینکه با طهارت باشد وضو بگیرد، خواه نزدیک وقت نماز باشد یا نه؛ و با آن وض

 



تعداد بازديد : 692 ا تاريخ: سه شنبه ساعت: 4 PM ا نويسنده: ا نظرات() ا
مي پسندم نمي پسندم
موضوع: مذهبی,احکام,,

مطالب مرتبط


بخش نظرات اين مطلب


براي ديدن نظرات بيشتر روي شماره صفحات در زير کليک کنيد

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبادل لينک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بزرگترین پایگاه سرگرمی تفریحی و آموزشی ایرانیان و آدرس netyar.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه
براي اطلاع از آپديت شدن سايت در خبرنامه سايت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرين نظرات کاربران
رابوکالا - - 1397/12/25
رابوکالا - - 1397/12/25
بهار - وبلاگت فوق العادست حسین عباس زاده واقعا لذت بردم ، ولی حیف بازدیدت کمه ، چرا با سایت های بزرگ تبادل لینک نمی کنی تا بازدیدت بالا بره ؟ یه سری به این سایت که واست گذاشتم بزن و باهاش تبادل لینک کن . بازدیدت رو از این رو به اون رو می کنه .... فقط یه بار امتحان کن - 1393/9/25
بهار - وبلاگت فوق العادست حسین عباس زاده واقعا لذت بردم ، ولی حیف بازدیدت کمه ، چرا با سایت های بزرگ تبادل لینک نمی کنی تا بازدیدت بالا بره ؟ یه سری به این سایت که واست گذاشتم بزن و باهاش تبادل لینک کن . بازدیدت رو از این رو به اون رو می کنه .... فقط یه بار امتحان کن - 1393/9/23
مهرنوش - حسین عباس زاده اسم شماست؟

خخخخخخخ

حسین عباس زاده پیشنهاد می کنم واسه افزایش بازدیدت با هم تبادل لینک کنیم. منتظرتم !!! - 1393/9/20
مهرنوش - حسین عباس زاده اسم شماست؟

خخخخخخخ

حسین عباس زاده پیشتهاد می کنم واسه افزایش بازدیدت با هم تبادل لینک کنیم. منتظرتم !!! - 1393/9/17
مهرنوش - حسین عباس زاده وبلاگ خیلی خوبی داری .
منم یه وبلاگ دارم که لیست همه دوستام داخلشه ، بهشون پیشنهاد دادم وبلاگ حسین عباس زاده را ببینند ، تو هم وبلاگت رو توی این لیست لینک کن ، کار خیلی راحتیه ، اینجوری بازدید وبلاگت خیلی زیاد میشه...

http://www.mehrnooosh.loxblog.com - 1393/9/16
وحید فرد - وبلاگت عالیه تبریک میگم دادش
دست خوش
http://vahidf7.loxblog.com/ - 1393/9/13/nety
مهرنوش - حسین عباس زاده وبلاگ خیلی خوبی داری .
منم یه وبلاگ دارم که لیست همه دوستام داخلشه ، بهشون پیشنهاد دادم وبلاگ حسین عباس زاده را ببینند ، تو هم وبلاگت رو توی این لیست لینک کن ، کار خیلی راحتیه ، اینجوری بازدید وبلاگت خیلی زیاد میشه...

http://www.mehrnooosh.loxblog.com - 1393/9/13
مهرنوش - حسین عباس زاده وبلاگ خیلی خوبی داری .
منم یه وبلاگ دارم که لیست همه دوستام داخلشه ، بهشون پیشنهاد دادم وبلاگ حسین عباس زاده را ببینند ، تو هم وبلاگت رو توی این لیست لینک کن ، کار خیلی راحتیه ، اینجوری بازدید وبلاگت خیلی زیاد میشه...

http://www.mehrnooosh.loxblog.com - 1393/9/12
امکانات ويژه
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 73
بازدید دیروز : 560
بازدید هفته : 1161
بازدید ماه : 3190
بازدید کل : 158316
تعداد مطالب : 460
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1



Untitled Document

وبسایت مخصوص هشتمی ها


درباره شهيد امير اسدي
درباره شهيد امير اسدي